Logo_hartstichting_logo

Kinderen bewegen te weinig. De reden voor de Hartstichting en KNVB om Speel je Fit te starten. Speel je Fit is een door de KNVB en Hartstichting ontwikkeld bewegingsprogramma, gericht op (basis)schoolkinderen. Dat meldt de Hartstichting. 

Samen met negen ambassadeurs gaan Hartstichting en KNVB kinderen niet alleen inspireren om te bewegen maar ook écht in beweging krijgen. Op het speciale YouTube-kanaal staat van elke ambassadeur zijn of haar oefening met de Speel je Fit-bal. Deze oefeningen kunnen worden nagedaan

De ambassadeurs zijn bekende (straat)voetballers, OranjeLeeuwinnen, YouTube-helden, presentatoren en zangers. Dit zijn stuk voor stuk sportieve mensen die allemaal op een andere manier een inspiratie zijn voor kinderen en die het belangrijk vinden dat kinderen gezond leven en genoeg bewegen.
Bij Speel je Fit draait het erom dat kinderen zelf ervaren hoe makkelijk en leuk het is om te bewegen en voetballen. Het belang van bewegen wordt met name richting ouders, opvoeders en onderwijsmedewerkers benadrukt.

David Verschoor, hoofd Publiek, Donateurs en Vrijwilligers bij de Hartstichting: “Kinderen die gezond eten, genoeg bewegen en niet gaan roken hebben later minder kans op hart- en vaatziekten. Een gezonde leefstijl, en minimaal een uur per dag bewegen, is bij jongeren echter niet vanzelfsprekend. Samen met onze ambassadeurs willen we laten zien dat bewegen leuk is. In plaats van social media-kanalen als boosdoener te zien - omdat jongeren meer achter schermen zouden zitten en minder bewegen - hebben we dit juist omarmd.”

Het YouTube-kanaal staat centraal bij Speel je Fit en de ambassadeurs zijn naast OranjeLeeuwinnen en voetballers: Jackie Groenen, Shanice van de Sanden, Tessel Middag, Ryan Koolwijk en Soufiane Touzani, zangers/presentatoren Elindo Avastia en Tim Douwsma en YouTubers Nanne Meijer en LuckyGraaf. 

Door: Redactie Nationale Zorggids