Normal_telefoon__app__digitaal__mobiel

Met vragen over zorg, ondersteuning over participatie kon men al bellen en mailen met het Nationale Zorgnummer, maar sinds 6 maart is het ook mogelijk om de speciaal hiervoor ontwikkelde app te gebruiken. Patiëntenfederatie Nederland, MIND en Ieder(in) hebben de app vandaag gelanceerd. Dat meldt Ieder(in). 

Via de app is de hulplijn van de drie organisaties altijd binnen handbereik. De app is op dit moment alleen te downloaden via de Playstore van Android. Bij succes wordt de app ook beschikbaar gemaakt voor de Apple Store.

De app moet ervoor zorgen dat mensen niet lang blijven rondlopen met vragen of zorgen. Met één druk op de knop kunnen ze in de app het Nationale Zorgnummer bellen of e-mailen. Of zelf antwoorden zoeken in de Kennisbank of op de website.

Het Nationale Zorgnummer is de gezamenlijke hulp- én meldlijn van Ieder(in), MIND Landelijk Platform Psychische Gezondheid en Patiëntenfederatie Nederland. Het Nationale Zorgnummer-team beantwoordt vragen over bijvoorbeeld behandelingen, uitkeringen, wonen, vervoer, onderwijs, inkomen en rechtsbescherming. Het team is van maandag tot en met vrijdag van 9.00 uur tot 17.00 uur te bereiken. De Kennisbank en website zijn altijd toegankelijk. 

Door: Redactie Nationale Zorggids